Բոլորը միասին հիմա աշկերտության համար․
Երկու ասացվածք գրավեց աշկերտության եվրոպական դաշինքի սեմինարի ոգին EAfA գործընկեր երկրների համար, հոկտեմբերի 11-ից 12-ը: «Եթե ցանկանում եք արագ գնալ, գնացեք միայնակ, բայց եթե ցանկանում եք հեռու գնալ, գնացեք միասին», — մեջբերում է Եվրոպական ուսումնական հիմնադրամի (ETF) տնօրեն Պիլվի Տորստին, որը մասնակիցներին հորդորեց առաջ գնալ դեպի հեռուն գնացող փոփոխություններ:
Ցանկացած կոնֆերանսի յուրաքանչյուր մասնակից, ցանկացած վայրում, ցանկացած ժամանակ, սովորաբար խոստովանում է, որ ցանցային կապը իրենց մասնակցության հիմնական նպատակներից մեկն է: Եվ ի՞նչը կարող է ավելին լինել միասնության Ցանկացած կոնֆերանսի յուրաքանչյուր մասնակից, ցանկացած վայրում, ցանկացած ժամանակ, սովորաբար խոստովանում է, որ ցանցային կապը իրենց մասնակցության հիմնական նպատակներից մեկն է: Եվ ի՞նչը կարող է ավելին լինել միասնության մասին, քան ցանցային հարաբերությունները: Բայց ցանցային կապի արժեքը դժվար է չափել, նույնիսկ անեկդոտորեն: Էիդան Քենին, Իռլանդիայի ուսուցիչների միությունը, լավ աշխատանք կատարեց: «Սա մեր երկրորդ EAfA հանդիպումն է COVID-ից հետո», — ասաց նա հարցազրույցում: «Ես պետք է խոստովանեմ, որ չնայած բոլոր վեբինարներին և առցանց սեմինարներին, նման բան չկա, ինչպիսին է անձնական ցանցը»: Նա հանդիպեց Ալբանիայի, Ուկրաինայի և նրա սահմաններից դուրս ներկայացուցիչների՝ «լսելու բաներ նրանց տեսանկյունից»: Նա լուրջ քննարկումներ է ունեցել վեց հոգու հետ Իռլանդիա հնարավոր այցերի մասին՝ հասկանալու համար, թե ինչպես են այնտեղ իրադարձությունները տեղի ունենում:, քան ցանցային հարաբերությունները: Բայց ցանցային կապի արժեքը դժվար է չափել, նույնիսկ անեկդոտորեն: Էիդան Քենին, Իռլանդիայի ուսուցիչների միությունը, լավ աշխատանք կատարեց: «Սա մեր երկրորդ EAfA հանդիպումն է COVID-ից հետո», — ասաց նա հարցազրույցում: «Ես պետք է խոստովանեմ, որ չնայած բոլոր վեբինարներին և առցանց սեմինարներին, նման բան չկա, ինչպիսին է անձնական ցանցը»: Նա հանդիպեց Ալբանիայի, Ուկրաինայի և նրա սահմաններից դուրս ներկայացուցիչների՝ «լսելու բաներ նրանց տեսանկյունից»: Նա լուրջ քննարկումներ է ունեցել վեց հոգու հետ Իռլանդիա հնարավոր այցերի մասին՝ հասկանալու համար, թե ինչպես են այնտեղ իրադարձությունները տեղի ունենում:
«Մեզ համար ամենակարևորը փորձի փոխանակումն է», — ասաց Վրաստանի Առևտրաարդյունաբերական պալատի գլխավոր տնօրենի տեղակալ Մագդա Բոլոտաշվիլին: Վրաստանը դեռևս կառուցում է սոցիալական ենթակառուցվածքներ, որոնք ազատ շուկայական այլ տնտեսություններում սովորական են համարում: «Ամենակարևորն այն է, որ մեր մասնագիտական կրթական համակարգն ընդգրկում է մասնավոր հատվածը, և այստեղ մենք բազմաթիվ օրինակներ ենք սովորել, թե ինչպես կարելի է դա անել»,- ասաց նա:
Մեծահասակները հասրակության մասն են՝
Աշկերտության ազգային սխեմաների մեծ մասը նախատեսված է երիտասարդների համար, առավելագույնը 29-ը տարեկան: Սակայն, որոշ դիտորդներ հետաքրքրվում են, թե արդյոք աշկերտության ծրագրերը պետք է տարածվեն կամ հաստատվեն տարեցների համար, հատկապես հաշվի առնելով աշխատաշուկայի ներկայիս և կանխատեսվող խաթարումները և ցմահ ուսուցման, վերապատրաստման և որակավորման բարձրացման կարիքները:
ԵՄ-ն և մյուսները պնդում են կանաչ և թվային անցումները, սակայն այդ և այլ փոփոխությունները կարող են ներկայիս որոշ աշխատակիցների վերածել կողմնակի վնասի` առաջընթացի ձգտելով: «Պետք է լինի ՄԿՈՒ, որպեսզի մարդիկ երկրորդ հնարավորություն ունենան», — ասաց Ռիոնդինոն:
«Նրանք կարող են ստիպված լինել նոր աշկերտություն անցնել», — ասաց Քենին: «Արհմիութենական տեսանկյունից ես հարցնում եմ. «Ի՞նչ է այդ գործընթացը»: Գործիքներից մեկը, նրա կարծիքով, պետք է լինեն միկրոհավատարմագրերը, որոնք կարող են լինել ճկուն և հասանելի:
Աշկերտությունը կարող է լինել տարեց աշխատողների համար, բայց դա կախված է նրանց կարիքներից և հանգամանքներից: «Աշկերտության ավելացումը կարող է բարելավել ներառականությունը», — ասում է Տատյանա Մարինկովիչը, Տեխնիկական կիրառական հետազոտությունների ակադեմիայի կիրառական հետազոտությունների պրոֆեսոր, Բելգրադ, Սերբիա: «Բայց երբ մենք խոսում ենք ընկերություններում արդեն իսկ մարդկանց հմտությունների բարձրացման մասին, կարճ ցիկլային դասընթացներն ավելի լավ են աշխատում»:
Մի քիչ ավելի հեշտ
Եզրափակիչ խոսքում Ռոնդինոն բարձրաձայն զարմացավ, թե ինչու է գրչագրությունը բարդացնում «անհավանական հաջողության պատմության» կյանքը, ինչպիսին է Պիացցա դե Մեստիերին՝ Իտալիայի Թուրինի անապահով դեռահասների առևտրային դպրոցը, որը շատ մասնակիցներ այցելեցին երեկ: Իտալական կանոնակարգերը բավարարելու համար այն պետք է բաժանի իր գործունեությունը չորս միավորի և պահպանի գրքերի չորս հավաքածու: «Ինչպե՞ս կարող ենք հեշտացնել»: